In de loop der jaren bewerkten L. van Asperen, J. de Beer, J. Heemskerk en J.D. de Kort de DTB-registers van de huidige gemeente Leidschendam-Voorburg.

Inventarissen

Deze bestanden zijn opgenomen in de inventarissen van de volgende archieven:

5220-01 DTB Stompwijk, Wilsveen en Leidschendam

5230-01 DTB Veur

5240-01 DTB Voorburg

In de archiefinventarissen staat uitgelegd over welke jaren en van welke registers indexen zijn gemaakt. De grote lijn is dat de indexen t/m 1694 direct in de inventarissen zijn te vinden en die van 1695-1811 via een link naar het Nationaal Archief.

Tips en weetjes

De Hervormde gemeente Wilsveen (onder Stompwijk) ontstond aan het einde van de 16e eeuw. In 1655 werd de Hervormde gemeente Leidschendam hier van afgesplitst met een eigen kerk aan de Leidschendam. In Stompwijk was vanaf 1658 een pastoor en in Veur vanaf 1672. Voorburg had zowel een Hervormde gemeente als een R.K. parochie. Veur (vanaf 1672), Voorburg en Stompwijk hadden ook een overheidsbestuur (gerecht), Leidschendam en Wilsveen niet.

Hulp nodig?

Heeft u vragen of wilt u advies over uw onderzoek? Bezoek onze studiezaal. Onze ervaren medewerkers helpen u graag verder. Of neem per e-mail of telefonisch contact met ons op.