Het Haags Gemeentearchief daagt alle basisschoolkinderen uit om mee te doen aan een online lesspel, waarin je ongemerkt een heleboel te weten komt over Den Haag.

Online lesspel Haags Gemeentearchief i.s.m. Lotte Verweij

Geen schoolles

Het lesspel is geen schoolles, maar ook niet helemaal een spel, want ongemerkt kom de leerling een heleboel te weten over Den Haag, de stad waarin hij of zij woont. Aan de hand van zes laagdrempelige opdrachten duikt het kind vanuit het eigen huis in het archief van Den Haag.

Haagse weetjes

Wat is een gemeentearchief en waarom heeft iedereen thuis ook een eigen archief? Wat doet de Ooievaar op het stadswapen van Den Haag en hoe ziet een eigen wapen eruit? Zomaar wat vragen waar de leerling na het spelen van dit spel, het antwoord op weet.

Zelf aan de slag

Naast deze Haagse weetjes worden de leerlingen uitgedaagd actief aan de slag te gaan met hun eigen Haagse geschiedenis. Ook worden ze opgeroepen zelf een Haagse ansichtkaart te maken. En wie een een foto van zichzelf instuurt met een zelfgemaakt wapenschild, ontvangt een leuke verrassing.

Download het online lesspel (pdf, 3,4 Mb)

Vragen?

Heeft u vragen over onze reguliere onderwijsprogramma’s? Of over de mogelijkheden voor een programma op maat? Neem gerust contact met ons op